Biblia hazlie ( 324 )

Nimeni nu a putut să explice vreodată acest pasaj din Biblie, deoarece nu se spune nicăieri că Eliseu ar fi fost uns şi că el i-ar fi ucis pe nenorociţii scăpaţi de sub sabia lui Iehu. „Şi după ce a pornit de acolo, s-a întîlnit cu Eliseu, fiul lui Şafat, care tocmai ara ogorul cu douăsprezece perechi de boi, iar el ara cu a douăsprezecea pereche. Şi cînd a trecut Ilie pe lîngă el, a aruncat mantia peste el, iar Eliseu a lăsat vitele şi a alergat după Ilie şi i-a spus: «Îngăduieşte-mi să mă duc să sărut pe tatăl meu şi pe mama mea, apoi te voi urma!» Dar el i-a răspuns: «Întoarce-te! Ce am să fac cu tine?»” (v. 19―21). Aşadar, Eliseu a ajuns doar sluga lui Ilie fără ca pe creştetul său să fi căzut vreo picătură de mir. Cap. al XX-lea din Cartea Întîi a Regilor ne povesteşte despre războiul pe care regele Siriei Benhadad (încă un necunoscut) l-a declarat regelui Izrailului, sub un pretext destul de neobişnuit. Într-o bună dimineaţă, acest Benhadad a trimis să i se spună lui Ahab: „…Argintul tău, aurul tău, femeile şi copiii tăi să mi le dai!” (v. 5). Ahab a întrunit pe bătrîni şi le-a spus: ― Mi se pare că acesta îşi bate joc de mine! Iar bătrînii i-au răspuns: ― Nu-i da ascultare lui Benhadad şi nu-i îndeplini cererea. Văzînd că nu i se dă ceea ce ceruse, Benhadad s-a înfuriat peste măsură şi a jurat că va face praf Samaria. Declaraţie de război. Luptă crîncenă. Triumful lui Ahab, pe care dumnezeu îl protejează pe neaşteptate şi din motive de neînţeles. Benhadad a fugit în oraşul Afec şi s-a ascuns acolo, alergînd dintr-o încăpere în alta. Pînă la urmă, Benhadad cade în mîna lui Ahab, care îi dăruieşte viaţa. Dumnezeu „cel constant” se căieşte că i-a dăruit victoria lui Ahab! Urmează apoi faimoasa istorie cu Nabot, cel care avea o vie la Izreel, vecină cu palatul lui Ahab. Regele i-a făcut acestui podgarean o propunere, care ar fi putut ispiti pe oricine: el voia să-i cumpere via pentru a-şi întinde acolo grădina. El îi propunea lui Nabot să-i plătească fără a se tîrgui cît va cere sau, dacă Nabot preferă, era dispus să-i dea o altă vie, mult mai bună. Nabot respinge însă propunerea regelui. Via o primise moştenire şi nu voia s-o cedeze pentru nimic în lume. În faţa acestei uimitoare încăpăţînări, Ahab este atît de amărît, încît încetează să mănînce şi să bea. Atunci Izabela trimite ucigaşi plătiţi ca să-l omoare pe Nabot, după care îl sfătuieşte pe Ahab să intre în posesiunea viei dorite. Aceste evenimente determină intervenţia lui dumnezeu prin mijlocirea lui Ilie. Auzind ameninţările rostite împotriva lui, Ahab îşi sfîşie hainele şi se plimbă un timp pe străzile capitalei, îmbrăcat într-un sac (cap. XXI). Împrejurările care au precedat moartea lui Ahab merită să fie reproduse în întregime după „textul sacru”.Şi, de altfel, cap. al XXII-lea din Cartea întâi a Regilor, care ne relatează ce s-a întîmplat cu acest prilej nu numai pe pământ, ci şi în cer, nu este de loc plictisitor de citit. Întîlnim aici pe un oarecare Miheia, de meserie profet, care a fost de faţă la marele sfat al lui dumnezeu în împărăţia cerului şi a povestit tot ce văzuse acolo cu ochii şi auzise cu urechile. Vă veţi convinge că nici nu este posibilă o precizie mai mare. „Şi au trecut trei ani fără război între Siria şi Izrail. Iar în anul al treilea a venit Iosafat, regele lui Iuda, la regele lui Izrail” (Regi I, XXII, 1―2).

continuare

1 comentariu (+add yours?)

  1. Trackback: Biblia hazlie ( 323 ) | Caleidoscop

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: